stockholm by night Har du registrerat dig? registrera!
Glömt Lösenordet?
användarnamn:s lösenord:

HuvudsidorTextarkivKaraktärIngame-arkiven######
NyheterFöreningSpelledningKalendariumLänkar


Utmaningar

Bjudvärde Vi utmaningar jämför man bjudvärde, ditt bjudvärde är lämplig attribute + lämplig abilitie. T.ex. för att slå någon på käften använder man attributen physical och abilitien brawl, för att ducka använder man physical + dodge, för att hacka någons dator skulle computer + mental kunna vara lämpligt.

Utmaningar/challenge Utmaningar börjar alltid med en deklaration av vem som vill göra vad. Sedan jämför man bjudvärde och spelar sten-sax-påse. Den med högst bjudvärde vinner på lika. En utmaning utförs antingen mot en annan spelare eller mot en spelledare om det gäller utmaningar mot fysiska objekt eller karkatärer utan spelare.

Omtest/retest Om en av deltagarna i en utmaning har dubbelt så högt eller högre bjudvärde än sin motståndare så har den personen rätt till ett omtest. Ett omtest innebär helt enkelt att man spelar sten-sax-påse igen och det nya resultatet är det som gäller.

Skada Vid närstrid ger den som vinner utmaningen en bashing damage till den som förlorar om inga tillhyggen eller förmågor används. Om vapen används så lägger de antingen till skada (ex ett basebollträ) eller ändrar typen av skada (ex en kniv). Vid strid med avståndsvapen gäller att den som vinner utmaningen ger lika mycket skada som dennes vapen har i skadevärde.




Camarilla.se behandlar ej verkliga händelser. Sida har med lajvet Stockholm by Night att göra och är en del av ett levande rollspel.
Alla likheter med verkliga personer är påhittade.

kontakta spelledningen - spelledningen@camarilla.se
Kontakta styrelsen via sbn.styrelsen@gmail.com
Föreningen Stockholm by Night
bankgiro 5787-4000
org.nummer 802415-8134