stockholm by night Har du registrerat dig? registrera!
Glömt Lösenordet?
användarnamn:s lösenord:

HuvudsidorTextarkivKaraktärIngame-arkiven######
NyheterFöreningSpelledningKalendariumLänkar


Gangrel

Från den kalla norden, den tjocka skogen och snöklädda bergen, från områden där vilda bestar och monster har sitt ursprung kommer även klan Gangrel. Endera djurlika och endera insiktsfulla, så förkroppsligar de det mest fruktade rovdjuret bland vampyrsamhället. Det är från dem som sagor om skräckinjagande saker liksom Grendel och de norska bärsärkarna har sitt ursprung. Obestridda mästare i vildmarken, är klan Gangrel fruktade och respekterade för sin starka förmåga att överleva. Vissa ryktas till och med ha samröre med de fruktade Varulvarna, och visst får klanens formskiftande förmågor och djuriska utseende många att tänka på legenderna om varulvar om natten. Klanens historia är öppen för debatt. Vissa hävdar att de är sprungna ur samma ätt som klan Ravnos, medan andra hävdar att de är en helt separat klan (fiendskapen mellan Gangrels och Ravnos kan ofta vara mycket stark). Klan Gangrel bryr sig inte mycket om rykten dock, de utbyter historier när de möts, testar sin styrka i strid och undviker alla politiska rävspel. För en Gangrel är överlevnad mer än nog. 

I Stockholm by Night så lämnade Justicar Xaviar sitt ämbete under mytomspunna omständigheter (som ytterst få i Stockholm har hört talas om) , och många Gangrel lämnade då Camarillan med honom. Men majoriteten av klanen är fortfarande Camarilla, och de har en ny Justicar. Gangrel är med andra ord en Camarilla-klan.

Överlevnadsmänniskor, skogsmän och djurvänner utgör den stora massan av klan Gangrel, så de har inte mycket användning för politiska färdigheter eller sociala intrigörer. Oftast så iakttar en Gangrel ett potentiellt nytt childe ett bra tag, och bedömer hennes individuella tuffhet, vilja och vandringslusta. De som sållas bort i granskningsprocessen ignoreras eller blir ett gott kvällsmål. De som väljs ut och omfamnas, lämnas ensamma att klara sig själva efter uppvaknandet. En Gangrel sire betraktar oftast den nya vampyren på avstånd, och ingriper bara om direkt fara hotar - annars väntar hon tills hennes nya childe har bevisat sin värdighet innan hon presenterar sig själv och börjar upplärningen.

Rollspelstips: Du kommer från en ätt av väderbitna upptäcktsresande, både levande och odöda. På medeltiden bestod klan Gangrel av vikingar och krigare, och i moderna dagar är ni fortfarande upptäcktsresande och vidhåller krigarandan. Du bryr dig inte om politik, Jihad, Camarillan eller Sabbaten - de är oväsentliga för dig. Med hela evigheten framför sig, varför kasta bort sin odödlighet på fåniga sociala rävspel? Det finns nya horisonter att se och nya områden att erövra. Djurens rike är ditt kungadöme, och du ger din lojalitet enbart till dem som är värdiga krigarens hjärta.

Discipliner: Animalism, Fortitude, Protean

Nackdel: Bestens kännetecken syns tydligt i ansiktet på en Gangrel. Varje gång en Gangrel går i Hysteri så ådrar hon sig ett djuriskt drag. Fortsatta Hysterin orsakar dessa drag att bli allt mer tydliga eller så uppenbarar sig nya egenheter i utseendet. Äldre Gangrels liknar knappt människor längre, då de har katt- eller hundlika öron, spetsiga naglar, pälstufsar här och var, kattögon, svans, väsande röst, vargöron eller till och med fjädrar, ormskinn eller ännu underligare saker. För var femte sådan här egenskap så förlorar Gangrelen även en permanent Social Egenskap




Camarilla.se behandlar ej verkliga händelser. Sida har med lajvet Stockholm by Night att göra och är en del av ett levande rollspel.
Alla likheter med verkliga personer är påhittade.

kontakta spelledningen - spelledningen@camarilla.se
Kontakta styrelsen via sbn.styrelsen@gmail.com
Föreningen Stockholm by Night
bankgiro 5787-4000
org.nummer 802415-8134